Linkse Rakker – Cees de Gelder

j

Door ibi2

4 maart 2020

In Januari verscheen er een interessant artikel geschreven door Cees de Gelder in het Interior Business Magazine.

Diegenen die vaker zijn columns lezen, weten dat de klimaatproblematiek en alles wat daar mee samenhangt zijn aandacht heeft. Dat hij dan op een meubelbeurs door een branchegenoot als linkse rakker wordt bestempeld ziet hij meer als een geuzennaam dan als een belediging. Het is best vreemd dat mensen die zich voor het milieu en het klimaat inzetten als politiek links worden weggezet. Het klimaat en het milieu zijn van iedereen en de natuur kent een politieke begrippen als links of rechts.

Het proces en de omschakeling naar duurzaam ondernemen kost moeite en het kost ook tijd om alle facetten van duurzaam ondernemen te onderzoeken, te vergelijken en te implementeren. Begrippen als Blue Economy, MVO en het reduceren van CO2 uitstoot, productontwikkeling op basis van Biomimicry of Biodesign en LOHAS consumenten komen dan allemaal over het voetlicht.

Ook noemt hij in zijn column het onderzoek van ons IBI2 over de LOHAS-consument en dat bijna de helft van de Nederlandse consumenten bij de aanschaf van producten of diensten let op duurzame aspecten. Ook noemt hij dat deze LOHAS-consumenten een interessante doelgroep is. Wie de LOHAS-consument precies is kun je lezen op onze website, maar ook leren tijdens onze trainingen.

Het aantal groeit gestaag in Nederland en in Duitsland voelt zowat een kwart van de consumenten zich een LOHAS-conusment. Cees is LOHAS, wij zijn LOHAS en… jij?