Markt, product- & procesontwikkeling

IBI² combineert kennis op het gebied van duurzaamheid met creativiteit om nieuwe markten te vinden, producten te ontwikkelen en processen te verbeteren. Hieronder vindt u een overzicht van de ontwikkelprocessen waarbij IBI² ondersteunt.

Marktontwikkeling

Markten zijn niet statisch. Die veranderen constant. Daarom is het belangrijk de voelhoorns op scherp te hebben staan en te weten wat er beweegt. Trendonderzoek is een essentieel onderdeel van ons werk. Wij scannen megatrends in alle EU-landen en vertalen de resultaten naar kansen en bedreigingen in uw markt(en).

Eén ding is zeker, de LOHAS-consument zorgt voor grote verschuivingen in alle markten. Inmiddels is deze bewuste consument met een breed en divers profiel goed voor 15-24% van de EU-consumentenmarkt. En natuurlijk werkt dat door in B2B markten. Want om greenwashing te voorkomen, wordt steeds meer geëist van de supply chain. Fijn voor u. Het kan veel nieuwe kansen opleveren. 

Productontwikkeling

Samen met ons netwerk consultants creëren, testen en onderzoeken wij producten die in nauwe samenwerking met de klant tot stand komen. Deze producten zullen ten alle tijden minimaal 1 van de 5 B’s bevatten (Biomimicry, Biodesign, Bionic, Biobased & Biophilia).

De tijd om oplossingen geïnspireerd door de natuur te implementeren is nu. Op deze manier kunnen we voordelen voor zowel mens als natuur harmoniseren.

Procesontwikkeling

IBI² heeft haar sporen verdient in het ontwikkelen van biobased oplossingen in allerlei markten. Wij ontwerpen, testen, onderzoeken en laten productieprocessen uitvoeren. Proces is vaak veel belangrijker dan product. Zeker als de veerkracht behouden moet blijven en snelle veranderingen een belangrijke factor worden van uw bedrijf. Floreren is veerkracht tonen in steeds sneller en heftiger veranderende markten.