LOHAS-CONSUMENTEN TRAINING

Bijna de helft van de Nederlandse consumenten (49%) let bij de aanschaf van producten op duurzame aspecten. Het aandeel consumenten, dat het belangrijk vindt dat bedrijven duurzaam ondernemen, is in 2016 gestegen van 64% naar 71%. Een ruime meerderheid van de consumenten wil dat bedrijven hen helpen bij het maken van duurzame of bewuste keuzes. Terwijl slechts 19% vindt dat bedrijven dat goed doen. Maar wie is die duurzame consument?

LOHAS

LOHAS is een afkorting voor: Lifestyle of Health and Sustainability. De LOHAS-consumenten vertegenwoordigen inmiddels 15-24% van Europa. In Duitsland en Nederland zijn er gezamenlijk al 16 miljoen LOHAS-consumenten. LOHAS-consumenten voelen zich verbonden met de aarde en kopen graag duurzame producten. Ze consumeren en reizen graag zonder te veel luxe op te geven. Ze richten daarom hun focus op het bedrijfsleven die in hun ogen de verandering moet aanbieden.

wat leer je?

Tijdens de LOHAS-trainingen van IBI² leer je wie LOHAS-consumenten zijn, waar je ze kunt vinden, hun waarden, subgroepen, hoe zij benaderd willen worden en hoe je hen overtuigt. De volgende thema’s komen tijdens de training aan bod:

Waarom zou je moeten inspelen op duurzaamheid?

Waar staat LOHAS voor?

Wat bedoelen we met duurzaamheid?

De oorsprong van de LOHAS

De grote van de LOHAS wereldwijd

Socio demografische kenmerken

Uit welke subgroepen bestaat de LOHAS?

Thema's, kenmerken, waarden en doelen van de LOHAS

Waar staat de LOHAS in het mentality model?

nl_NLDutch